De ce nu ascultă Dumnezeu rugăciunile credincioşilor?

Duhovnicul unei Mănăstiri, se ruga foarte mult pentru păcatele oamenilor … La acea Mănăstire mulţi veneau pentru ai cere sfat duhovnicesc. Şi i se părea lui straniu, de ce se întâmplă aşa: Că lumea merge la Biserică, se roagă lui Dumnezeu, dar trăiesc la fel de greu şi necazul nu conteneşte. De ce nu ascultă Dumnezeu rugăciunile credincioşilor?
Rugându-se necontenit pentru a i se descoperi aceasta, a avut următoarea vedenie …
În timp ce se ruga, o lumină puternică l-a învăluit şi auzi o voce  duioasă spunând:
Î: Nu te teme, eu sunt îngerul Domnului.
Şi cu o atingere delicată, l-a dus pe bătrânul călugăr în Cer. În acest timp, oamenii se rugau în Biserică … Iar acolo în cer se auzeau nişte sunete suave, de intensitate înaltă …
 C: Ce sunete se aud? Întrebă călugărul.
 Î: Acestea sunt sfintele rugăciuni, numai ele se aud aici.
 C: Dar de ce sunt atât de slabe aceste sunete? De ce sunt aşa de puţine? Doar acum oamenii se roagă în biserică … ?
 Î: Chiar vrei să ştii?
 C: Da …
 Atunci, îngerul coborî din Cer, în Biserică, unde era o linişte deplină … Călugărul mirat întrebă:
 C: Ce este asta? … De ce nu se aude nimic?
 Cu multă blândeţe, îngerul îi răspunse:
 Î: Imediat vei înţelege totul.
  După care s-a îndreptat spre unul din cântăreţii bisericii, unul din călugării de la strană, şi-l atinse pe umăr, pentru a auzi gândurile acestuia …
 P1: Ei …, ce mai urlă tenorii ăştia, şi başii cântă prea apăsat. Dirijorul nostru, oare nu aude? Dacă aş fi fost eu dirijor, atunci lucrurile ar fi mers, strună …
 Şi îşi ridică mâna de pe el, îndreptându-se spre o fată tânără …
 P2: Ia uită-te la ea, poartă o pălărioară nouă, … şi ce tocuri …, bine-nţeles … dacă bărbatul ei e cu zece ani mai tânăr …
 Şi îşi luă mâna şi de pe aceasta, îndreptându-se spre un domn îmbrăcat foarte elegant …
 P3: Dacă îmi iau şi Lexus-ul ăsta, am dat lovitura! Dar, parcă îi văd pe ăştia de la fisc pe capul meu. Dacă vine doamna aceea cu coafura înfoiată, mă descurc eu cu ea … Dar, dacă vine, colonelul acela în rezervă, atunci Lexus-ul mă va costa mai mult decât un avion ...
 Lăsându-l şi pe acesta, au mers în dreptul unui tânăr …
 P4: Ce fată faină! Eu ştiu că nu-i căsătorită …, atunci de ce poartă, oare, verighetă? Şi, ia uite, cum mă priveşte cu subînţeles ... Lasă că o aştept eu afară, şi rezolvăm noi problema! Mi-ar place să am o soţie aşa drăguţă ! …
 În cele din urmă, au venit lângă o doamnă, ce părea evlavioasă …
P5: Oare cât se poate să-i repeţi lui Dumnezeu? Te rogi pentru el, te rogi, dar el se gândeşte doar la campionatul mondial de fotbal. Gol …, Gol … Dacă are numai grijile fotbalului, de unde să mai aibă grijă şi pentru altceva, … nici chiar cele trebuincioase?
 Dezamăgit, bătrânul călugăr se întoarse spre Sfântul Altar şi cu un suspin adânc al inimi, doar atât a mai zis:
 C: Doamne …, Doamne … !
 Dar în timp ce el se ruga, se auzi deodată o voce senină, a unui fetiţe ce stătea la intrarea în Biserică …
 P6: Doamne, te rog, ajută-mă … Ajută-l pe tăticul meu …, ajută-l te rog! Fă în aşa fel, ca el … Te rog Doamne! …, întoarce-mi-l pe tata! Doamne, Tu cel milostiv, salvează-l, apără-l şi păzeşte-l pe tăticul meu! Domnişorul meu … Vindecă-l pe tatăl meu! Doamne, fă Te rog, ca el să nu mai bea! Doamne, Te rog, ajută-l! Doamne, te rog să ne ajuţi! Eu aşa de mult îl iubesc ...
 Îngerul îi spuse călugărului:
 Î: Vezi această mare durere şi această mare iubire? … Iată rugăciunile, care se aud până la noi. Dar oamenii chiar dacă vin la biserică şi după cum lor li se pare că se roagă, toate acestea sunt deşarte, … aşa rugăciuni, … nici la Dumnezeu nu ajung şi nici roadă pentru suflet nu aduc ...
 În acele momente, călugărul văzând adevărul, se rugă fierbinte la Dumnezeu să-l ierte pentru îndoiala sa …
 C: Iartă-mă Doamne pe mine păcătosul, pentru că m-am îndoit de milostivirea ta. Mă căiesc …, Doamne … Iartă-mă pe mine păcătosul, Doamne, … pentru că m-am îndoit de milostivirea ta, Doamne!”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dar din dar se face rai!